X KADENCJA

(2019 – 2022)

Zarząd

Kacper Kruszewski Prezes Zarządu

Paulina Meller-Kmiecik Wiceprezes Zarządu

Justyna Paszkiewicz Skarbnik

Łukasz Pietura

Magdalena Gramza Rzecznik

Monika Gracz-Karmelita Sekretarz

Bartosz Banach

Michał Pajdak

Radosław Masiarek

Komisja rewizyjna

Bartosz Walter Przewodniczący

Henryk Puk

Kamila Trocińska Sekretarz

Regulamin Komisji Rewizyjnej

Regulamin pracy Komisji Rewizyjnej przy SKT nr 185 STO w Poznaniu z dnia 17.03.2016roku

  • 1.
  1. Komisja Rewizyjna (dalej Komisja) jest jedną z władz SKT nr 185 STO w Poznaniu powołaną do sprawowania kontroli nad jego działalnością.
  2. Komisja działa w oparciu o statut Społecznego Towarzystwa Oświatowego i uchwały Walnego Zebrania Członków SKT nr 185 STO w Poznaniu.
  • 2.
  1. Komisja jest wybierana przez Walne Zebranie Członków SKT nr 185 STO w Poznaniuw głosowaniu tajnym i składa się z trzech członków, którzy na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swego grona przewodniczącego oraz sekretarza.
  2. Członek Komisji nie może pełnić funkcji w Zarządzie SKT nr 185 STO w Poznaniu ani pozostawać w stosunku pracy lub zlecenia w placówce oświatowej podległej Kołu. Ponadto członek Komisji nie może pozostawać z członkami Zarządu SKT nr 185 STO w Poznaniu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia ani być osobą skazaną prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.
  • 3.
  1. Praca członków Komisji opiera się na pracy społecznej.
  2. Przewodniczący Komisji lub inny jej członek może uczestniczyć z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu. O posiedzeniach Zarządu Komisja powinna być informowana stosownie wcześniej wraz z proponowanym planem spotkania i informacją o omawianych zagadnieniach.
  • 4.
  1. Komisja ma prawo żądania od członków i władz Zarządu SKT nr 185 STO w Poznaniuoraz od dyrekcji podległych Kołu placówek oświatowych pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw.
  2. Komisja powinna otrzymywać regularnie protokoły z posiedzeń Zarządu oraz kopie podjętych uchwał.
  • 5.
  1. Komisja działa w oparciu o stałą siedzibę SKT nr 185 STO w Poznaniu, a jej obsługę w miarę możliwości zapewnia Zarząd.
  2. Zebrania Komisji organizowane mogą być w różnych miejscach w zależności od potrzeb.
  • 6.

Działalność Komisji kończy się z chwilą wyboru nowej Komisji Rewizyjnej przez Walne Zebranie Członków.

  • 7.
  1. Zadania Komisji określone są wart.58 statutu STO i obejmują:
  2. kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności Koła oraz podległych Kołu placówek oświatowych;
  3. występowanie do Zarządu Koła z wnioskami wynikającymi w przeprowadzonych kontroli i żądanie wyjaśnień;
  4. zatwierdzanie sprawozdań finansowych opracowanych przez Zarząd Koła;
  5. przedstawianie sprawozdań ze swojej działalności Walnemu Zebraniu Członków Koła;
  6. wnioskowanie o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi Koła;
  7. przeprowadzanie innych działań kontrolno-sprawdzających, zleconych przez Walne Zebranie Członków Koła lub wnioskowanych przez Zarząd Koła.
  8. Dodatkowo Komisja może wystąpić z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w razie stwierdzenia nie wywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków, a także zażądać zwołania zebrania Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki.
  • 8.
  1. Zebrania Komisji zwołuje przewodniczący bądź osoba przez niego upoważniona.
  2. Zebrania odbywają się w miarę potrzeby jednakże nie rzadziej niż raz na kwartał.
  3. W zebraniach mogą brać udział osoby zaproszone przez przewodniczącego Komisji.
  • 9.

Komisja Rewizyjna przy wykonywaniu swoich kontrolnych funkcji, w przypadku wyjątkowo skomplikowanej kwestii, może skorzystać z usług specjalisty z danej dziedziny wiedzy, również spoza STO.

  • 10.
  1. Uchwały Komisji zapadają większością głosów.
  2. W przypadku równej liczby głosów „za” i „przeciw” decyduje głos przewodniczącego Komisji.
  3. W uzasadnionych nie cierpiących zwłoki przypadkach głosowanie może się odbyć w drodze ustalenia telefonicznego, e-mailowego, bądź korespondencyjnego.
  • 11.
  1. Z zebrań Komisji sporządzany jest protokół według ogólnie przyjętych zasad, którego odpisy są doręczane Zarządowi.
  2. Komisja prowadzi rejestr swoich uchwał i wniosków.
  3. Za prawidłowość dokumentacji odpowiada przewodniczący KR.
  4. Członkowie Komisji mogą na swój wniosek otrzymać zwrot kosztów poniesionych w związku z pełnioną funkcją.
  • 12.

Regulamin Komisji Rewizyjnej wchodzi w życie z chwilą jego uchwalenia przez Członków Komisji. Treść niniejszego Regulaminu została przyjęta Uchwałą Komisji Rewizyjnej w dniu 17.03.2016i podpisana przez wszystkich członków Komisji Rewizyjnej

Kadencja VIII (2013-2016)

Zarząd

  • Jacek Kobusiński – Prezes Zarządu
  • Monika Gracz-Karmelita – Wiceprezes Zarządu
  • Tomasz Nadolny – Skarbnik
  • Bartosz Walter – Sekretarz
  • Agnieszka Matczak
  • Marcin Nadolny
  • Marek Szyca

Komisja rewizyjna

  • Łożyński Jan – Przewodniczący
  • Przybylski Szymon – Wiceprzewodniczący
  • Urbańska-Guss Natalia – Sekretarz